Tutum,Yatırım ve Türk Malları Haftası (12-18 Aralık)

Yerli Malı Haftası çok eskilerden beri kutlanan bir haftadır. Cumhuriyetin kurulduğu ilk seneler savaştan yeni çıkmış bitap bir ülkeydik. Ta ki 1923 senesinde Mustafa Kemal Atatürk’ün İzmir İktisat Kongresi’ni yapana kadar. Bu toplantıda ülkenin bağımsızlığının ilelebet muhafaza edilmesi, ekonominin düzeltilerek ülkede yerli malı üretimine geçilmesi ve üretilen bu malların tüketiminin gerçekleştirilmesi gibi hayati kararlar çıktı. Kararların alındığı toplantının ardından her yıl 12-18 Aralık arası Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası adı altında değerlendirilir ve ülkemiz mallarının önemi vurgulanır. Yerli Malı şiirleri okunur.



Yerli Malı Şiirleri 

Meyveler Yerli Malı

Adımdır mandalina
Sağlık veririm sana
Pek sevimli meyveyim
Bol bol yiyin bakayım

Amasya elmasıyım
Meyvelerin hasıyım
Al sarı yanağım var
Beni yersen kan yapar

Ankaradır memleketim
Koyu sarıdır rengim
Isırınca bal akar
Yiyenlere can katar

Al portakal bal portakal
Yemezsende seyrine dal
Kokum bile başka benim
Şerbet dolu hep bedenim

İzmir’in üzümleri
Sevilmezmi arkadaş
İnsanlara pek yarar
Kurusu var yaşı var

Çiçek olur açılırım
Mercan gibi saçılırım
Hastaya nar sorulmaz
Şurubuna doyulmaz.

Kaynak;www.eokul-meb.com





TUTUM HAFTASI

Bu haftanın verdiği
Öğütleri tutalım.
Bir kuruş arttırıp
Kumbaraya atalım.

Yurdumuzun malını
Severek almalıyız.
Dara düşmemek için
Tutumlu olmalıyız.

Yalnız bugünü değil,
Yarını düşünelim.
Zamanın ve paranın
Değerini bilelim. 

Kaynak;okulöncesi.net




Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası Boyama Sayfaları


          Her bir çuvalın içine ülkemizde yetişen çeşitli baklagillerden serpiştirerek sayfamızı boyayalım.






            Kaynak;okulöncesi.net


Şarkılar ile konumuzu pekiştirelim..





Kaynak;youtube



Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftasını anlatan slayt